Star Legend - Przeżyj przygodę pośród gwiazd...

Opis forum

Ogłoszenie


#1 2011-06-29 15:24:04

Dares

Administrator

Zarejestrowany: 2011-06-27
Posty: 51
Punktów :   

(Pojazdy)

Czołgi


Armored Assault Tank


AAT był ciężko opancerzony, uzbrojony w pięć dział laserowych, sześć wyrzutni pocisków i dziób będący litą płytą pancerną (przeznaczoną do taranowania i burzenia budynków), co czyniło go idealną maszyną do walki bezpośredniej. Standardowo, AAT był wyposażony w trzy rodzaje pocisków: burzące o dużej sile wybuchu, zwykłe pociski burzące oraz pociski penetrujące.

Każdy z rodzajów pocisków był ładowany do jednej z sześciu rur wyrzutni. Podczas odpalenia, pociski były otoczone kokonem plazmy, gwarantującym poprawienie mocy przebicia i - dzięki redukcji tarcia - zwiększoną prędkość wylotową.

Załoga droidów nie była w stanie uzupełniać zapasu amunicji, tak więc pociski były ładowane po powrocie do barki desantowej lub statku. Polegało to na usunięciu w warsztatach mechanicznych całej "stopy" – dolnej części czołgu. Na jej miejsce instalowało się nową, z pełnym ładunkiem uzbrojenia.

W wieżyczce, z której można było sterować głównym działem, znajdował się dowódca czołgu. Pilot dostarczał dwóm strzelcom informacje o celach. Wykorzystywał on stereoskopową kamerę, przekazującą niezbędne informacje do skanera peryskopowego.


______________________________________________________________________________________________________________________________


Piaskoczołg


Piaskoczołg ma 36,8 m długości, a wyglądem przypomina wielki odwrócony trapez. Swój brudno-brązowy kolor zawdzięcza warunkom atmosferycznym. W środku pojazdu mieszczą się dwa reaktory, które pracują niemal bez przerwy i zasilają pojazd. Mostek do którego wjeżdża się windą, znajduje się w przedniej górnej części pojazdu, załoga składa się standardowo z piętnastu Jawów z czego większość to obserwatorzy wypatrujący zagrożenia, lub czegoś co można ze sobą zabrać. Piaskoczołg ma też zainstalowane specjalne tuby służące do zasysania części lub droidów do środka, gdzie są składowane a następnie sprzedawane przez Jawów.

Dzięki gąsienicom może pokonywać nawet największe wydmy, nie jest szybkim środkiem transportu. Do tego większość z nich jest już przestarzała.


______________________________________________________________________________________________________________________________


Czoł typu Multi - Troop Transport


MTT został zaprojektowany przez firmę Baktoid Armour Workshop w celu przewozu istot nieorganicznych którymi były droid bojowe typu B1. W tym celu opracowano system, który umożliwiał umieszczenie droidów w pozycji złożonej na ogromnej ramie transportowej. Dzięki temu rozwiązaniu, ładowność MTT była dwa razy większa niż pierwotnie zakładano. Ramę rozwijano i osadzano na podłożu jej pasażerów. Zaraz po tym żołnierze rozwijali się w konfigurację bojową. Po zakończeniu bitwy żołnierze byli ładowani z powrotem do ramy i przewożeni bezpiecznie do bazy. Oryginalny projekt tego pojazdu transportowego miał otwartą komorę załadunkową, która nie poszła w zapomnienie, pozostając w użyciu i służąc do transportu droidek.

Sylwetka MTT została zaprojektowana przez Baktoidów, dzięki czemu zawdzięczała wygląd mimowolnie kojarzący się z dużymi zwierzętami żyjącymi w dżungli. Ważne systemy, takie jak reaktor czy silnik umieszczano z tyłu transportowca, który chronił ciężki pancerz. Cztery podwójne miotacze 17 kv w kulistych wieżyczkach służyły do eliminacji piechoty wroga. Ciężki przedni pancerz utrudniał przeciwnikowi ich zniszczenie. Jego silniki repulsorowe zapewniały mu unoszenie się ma maksymalny pułap 4 metrów.

Ładowność transportowca wynosiła około 12 ton. Mógł on załadować 112 złożonych droidów bojowych typu B1 lub 20 droidek.


______________________________________________________________________________________________________________________________


Czoł typu IG-227 Hailfire


Pojazd ten porusza się za pomocą dwóch wielkich kół. Pomiędzy kołami jest kiosk na, którym są zamieszczone wyrzutnie pocisków i 2 działka laserowe. Wyrzutnie mają samonaprowadzacz dzięki, któremu pociski mogą ominąć przeszkodę lub nawet zakręcić. Kiosk jest przyczepiony do kół dwoma ramionami.


______________________________________________________________________________________________________________________________

Offline

 

#2 2011-06-30 12:13:17

Dares

Administrator

Zarejestrowany: 2011-06-27
Posty: 51
Punktów :   

Re: (Pojazdy)

Sprzęt Armii Republiki


All Terrain Open Transport


Jako, iż była to maszyna głównie transportowa, posiadała podwójne osłony, dla bezpieczeństwa pasażerów. Budowa sprzyjała niedogodnym warunków. AT-OT z łatwością mógł przedzierać się przez dżunglę, niszczyć głazy czy taranować różniste rzeczy. Pośrodku maszyny znajduje się przedział pasażerski, w którym mogą zasiąść 34 osoby.


______________________________________________________________________________________________________________________


All Terrain Armored Transport


AT-AT uzbrojony jest w podwójnie sprzężone działa laserowe  po bokach "głowy" i dwa lekkie działka laserowe pod kabiną. Za broń można też uznać nogi maszyny, które mogą bez problemów niszczyć pojazdy i pojedynczych żołnierzy. Robot kierowany jest przez pięcioosobową załogę. Kryjąca się w korpusie ładownia mieści czterdziestu w pełni uzbrojonych szturmowców, którzy mogą w bardzo prosty i sprawny sposób opuścić pokład przy użyciu bocznego włazu i specjalnych lin. Dodatkowo pojazd przechowuje pięć skuterów repulsorowych lub dwie mniejsze, częściowo zdemontowane maszyny AT-ST.


______________________________________________________________________________________________________________________


All Terrain Tactical Enforcer


AT-TE zaprojektowano jako jednostki wsparcia piechoty. Stanowiły przeciwwagę dla dziesiątkujących szeregi Wielkiej Armii droidów-pająków DSD1 i OG-9. AT-TE poruszał się na sześciu potężnych nogach pozwalających na osiągnięcie prędkości rzędu 60km/h i zapewniały stabilność i minimalne ryzyko przewrócenia maszyny nawet pod silnym ostrzałem. Pojazd mógł pokonywać nawet duże przeszkody np. wspinać się po niemal pionowych ścianach. W celu szybszego wprowadzenia maszyn do walki używano specjalnej wersji kanonierek LAAT/c.

Potężny pancerz czynił go niemal niewrażliwym na ostrzał większości robotów armii Separatystów, także dzięki zastosowaniu specjalnego systemu rozprowadzającego znaczną część energii po trafieniach na całą jego powierzchnię. Najwrażliwszymi na wrogi ostrzał miejscami pojazdu były przegubowe łączenia segmentów.

AT-TE jako jednostka wsparcia piechoty musiała zapewnić jej silne wsparcie ogniowe. Na podstawowe uzbrojenie pojazdu składało się z jednego ciężkiego działa i sześciu lekkich działek (cztery z przodu i dwa z tyłu). Ciężkie działo można było wyposażyć w różnego rodzaju ładunki od burzących i penetrujących, poprzez torpedy protonowe po kierowane laserem podczerwieni rakiety. Było ono skuteczne w niszczeniu powolnych a najlepiej nieruchomych celów takich jak bunkry i stanowiska artylerii. Do zwalczanie tych mniejszych i bardziej ruchliwych jak np. piechota i lekko opancerzone pojazdy świetnie nadawały się lekkie działka laserowe. Kaliber uzbrojenia wyposażonego w AT-TE z łatwością pokonywał wszelkie tarcze energetyczne.
Załoga pojazdu składała się z siedmiu żołnierzy-klonów: pięciu strzelców (dwóch z przodu, dwóch z tyłu i jeden na górze), kierowcy i siedzącego tuż za nim obserwatora. Szczególnie niebezpieczne zadanie miał ostatni strzelec zajmujący stanowisko na samym szczycie pojazdu i obsługujący ciężkie działo. Był on całkowicie wystawiony na ogień nieprzyjaciela i z tego powodu jego miejsce zajmowali zwykle niżsi rangą żołnierze. Rolę dowódcy pełnił zwykle obserwator mający za zadanie wyszukiwać cele i korygować ogień strzelców.

AT-TE mieścił dwie drużyny szturmowców-klonów (dwudziestu żołnierzy). Mógł przewozić zamiast tego cztery śmigacze BARC. Na wyposażeniu każdego AT-TE był także droid medyczny IM-6.


______________________________________________________________________________________________________________________


All Terrain Experimental Transport


Projekty AT-XT powstały bardzo szybko, bez dokładniejszych testów oraz kontroli i były uważane za machiny eksperymentalne. Świadczy o tym choćby ich nazwa - "Chodzący Pojazd Eksperymentalny". Twórcom udało się jednak stworzyć pojazd skutecznie radzący sobie z oddziałami piechoty. Centralną bronią AT-XT były moździerze protonowe, które cechował dobry zasięg i duża siła niszczenia. Oprócz nich na wyposażeniu maszyny znalazło się silne, podwójne działko laserowe. Cały ten sprzęt okazywał się jednak bezużyteczny przy eliminacji potężniejszych pojazdów zmechanizowanych. Z tego powodu, pojazd był używany głównie jako szybka platforma artyleryjska, zapewniająca wsparcie oddziałom piechoty. Niektóre egzemplarze były również wyposażone w słabe generatory tarcz, umożliwiające im zatrzymanie przez chwilę wrogiego ognia.


______________________________________________________________________________________________________________________


All Terrain Attack Pod


Gdy zakłady RHE projektowały różnie maszyny kroczące dla danej pogody, podłoża i terenu. AT-AP został zaprojektowany do walk pustynnych i płaskich. Nogi AT-AP zostały tak zaprojektowane, że maszyna nie zapadała się w piachu. Maszyna przypominała dziwne zwierzę z dwoma nosami (lufami dział) na trzech nogach.


______________________________________________________________________________________________________________________


All Terrain Recon Transport


AT-RT miał około 3,7 metra wysokości i około 2,9 m. długości. Jego podstawową wadą była odsłonięta kabina, co sprawiało, że pilot był szczególnie narażony na ogień snajperów. AT-RT, pomimo tego, że nie wyposażono go w pancerz, był często wysyłany na pierwszą linię walki, skąd przekazywał pozyskane przy pomocy czujników informacje do Wysuniętego Centrum Dowodzenia. Podstawowa zaleta tej maszyny to dość duża prędkość maksymalna - 70 kilometrów na godzinę.


______________________________________________________________________________________________________________________


HAVw A6 Juggernaut


HAVw A6 Juggernaut (w skrócie Juggernaut) to maszyna transportowa i bezpośredniego wsparcia Wielkiej Armii Republiki i późniejszego Imperium. Oprócz żołnierzy Juggernaut mógł przewozić jeszcze łaziki AT-RT, ścigacze BARC  i inne tego typu pojazdy. Był mało zwrotny z powodu masywnego pancerza i dlatego został wyposażony w dwie kabiny. Dzięki temu pojazd mógł szybko się wycofać z pola bitwy i potrafił stworzyć skuteczną zaporę ogniową.


______________________________________________________________________________________________________________________


Śmigacz typu BARC


Śmigacz Biker Advanced Recon Commando, częściej spotykany pod krótszą nazwą Śmigacz BARC, był jednoosobowym śmigaczem stosowanym w zadaniach patrolowych i rozpoznawczych przez Wielką Armię Republiki podczas wojen klonów. Śmigacz BARC miał około 4,57 metra długości. Jego podstawową wadą była odsłonięta kabina, co sprawiało, że pilot  był szczególnie narażony na ogień snajperów. Pojazdów nie wyposażono w pancerz ponieważ były wysyłane na misje zwiadowcze i rozpoznawcze, gdzie nie było dużego kontaktu z wrogiem. Podstawowa zaleta tej maszyny to prędkość maksymalna - 520 kilometrów na godzinę oraz duża zwrotność.

Pojazdy wykorzystywane były nie tylko przez wojsko, ale także przez cywilów, jak na przykład policję, ochroniarzy, łowców nagród, itp.


______________________________________________________________________________________________________________________

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.arashi-rf.pun.pl www.oldgamesneverdie.pun.pl www.pokefun.pun.pl www.spol.pun.pl www.roznezwierzaki.pun.pl